Tags

A venit vremea si pentru discutii dragute.🙂

De pe la 19 ani pana anul trecut, am evitat sa imi petrec vacantele in tara, daca au mai fost cateva a fost chiar o intamplare si s-au petrecut pe litoralul romanesc care mi s-a parut mereu departe de ideea de “clipe de neuitat”.😀 Sau, ma rog, nu in sensul bun. Nu vreau sa detaliez, nu asta e ideea mea de azi, voi spune numai ca am ales mereu alte destinatii turistice din motive ce au legatura cu calitatea serviciilor si cu pretul platit pentru conditii similare.

Anul trecut, trecand peste faptul ca am fost, intr-un fel, intr-o lunga vacanta la munte si am descoperit, weekend de weekend, o parte din tara pe care nu o stiam, am hotarat sa mergem in concediu “aproape de casa”. Din multe motive, cele mai importante fiind ca ne-am hotarat tarziu si copilul nu avea pasaport. Am mers in Maramures – era un loc “must see” pe care niciunul dintre noi nu-l vazuse. A durat aproape o saptamana sa ne hotaram unde. Existau zeci de review-uri de pensiuni maramuresene pe internet, am mai primit cateva recomandari, le-am studiat pe toate pana am ametit si, pana la urma, cand am luat decizia a fost una bazata mai mult pe feeling decat pe analiza atenta a ofertei. Un feeling bun, as spune, pentru ca a fost una dintre cele mai frumoase vacante pe care le-am avut vreodata. Pentru mine si pentru copil, cel putin, desi nici “printul consort”😛 nu a carcotit mai mult decat era regulamentar. Da, el e carcotasul familiei.

Nu va asteptati sa scriu o cronica turistica in adevaratul sens al cuvantului pentru ca nu ma pricep deloc la asa ceva. Va voi spune pe scurt ca am fost in Oncesti, un sat la 12 km de Sighet, pe Valea Izei si am avut norocul sa alegem o pensiune unde ne-am simtit in acelasi timp rasfatati si “de-ai casei”, pentru ca gazdele sunt niste oameni deosebiti, care isi primesc oaspetii cu mare drag si cu un amestec de prietenie si respect pe care ar trebui sa-l aiba cat mai multi “prestatori” din astia care vor bani de la turisti. Ne-am plimbat mult, ne-am jucat cu animalutele de la pensiune, am “bifat” unele obiective obligatorii, am descoperit altele noi prin bunavointa lui nenea Vasile, gazda, care ne-a plimbat intr-o zi prin locuri frumoase dar mai putin cunoscute, ne-am ingrasat🙂 si am plecat necajiti ca s-a terminat prea repede. Maramuresul e frumos tare, oamenii sunt faini si stiu sa se ocupe de oaspetii lor, deci, daca va bate gandul sa va petreceti o vacanta in tara, va recomand cu drag o vacanta la Oncesti.

Anul acesta avem dileme. Husband ar vrea la turci sau la greci, eu as vrea tot in tara. Din multe motive, partial obiective – financiar-administrative (copilul tot n-are pasaport si mi-e sila sa trec prin tot acel demers de imbulzeala birocratica pentru o singura saptamana de concediu, daca am avea in plan sa plecam de 5-6 ori intr-un an ar merita nebunia), partial subiective ( nu ma omor dupa stat la plaja, iar versiunea cu plod a concediului la mare – si anume de la 7 la 11 si dupa 16 – nu ma atrage in mod special, copilul nostru se trezeste tarziu si daca n-am treaba prefer sa o fac si eu). Il inteleg si pe el (ca, in versiunea romaneasca de concediu + plimbare greul cade pe el, conduce toata ziua) si simt ca va fi o “lupta” grea sa alegem una sau alta.

Asa ca astept de la voi sa ma ajutati sa gasesc destinatia perfecta. Sa fie mai ieftin ca la greci😀, sa ne simtim bine, sa avem ce vizita pe o raza de 100 km, Sa ne para rau ca ne intoarcem acasa.🙂  Nu pe litoral, va rog, oriunde dar nu acolo, am eu o problema profunda cu litoralul romanesc.

Unde ati petrecut vacante frumoase in Romania? Ce ne-ati recomanda?

536188_426054700785736_1457080908_n