Tags

De cand s-a dat net la liber la populatie, pe mine ma suna constant, in ordine, urmatoarele (categorii de) persoane. Parintii (mama are cont de facebook dar nu stie sa umble cu mess-ul), soacra, curierii care-mi aduc chestii si niste domni draguti in plin episod maniacal care vor sa-mi vanda servicii financiare. Whatever they are. Cu restul vorbesc pe mess/mail.

Trebuie sa va spun ca habar nu am nici de la ce firma sunt respectivii domni (sau daca e una singura sau mai multe), nici de unde mi-au gasit numarul de telefon sa ma spameze, nici ce pana mea sunt serviciile astea financiare. Nu stiu si nici nu vreau sa aflu. Totusi, asta nu ma impiedica sa ma conversez saptamanal sau mai des cu cate un nene care face spume la gura incercand sa-mi explice cu un entuziasm debordant (pe care l-am mai intalnit in “real life” numai la teleshopping si intr-o anumita institutie de sanatate publica, prin Berceni), cum imi ofera ei numai azi sansa extraordinara a unor castiguri fabuloase.

Probabil ca nu as fi ajuns sa-i bag in seama daca nu ar fi avut obiceiul suparator de a suna fix la ora la care imi culc copilul. Nu stiu de unde au facut ei fixatia asta, daca scrie undeva in baza lor de date in dreptul numelui meu “a se suna la 14-15” sau asa ii apuca pe ei in mod spontan, sa se gandeasca la mine fix atunci, dar sa dea dracii daca m-a sunat vreunul mai devreme sau mai tarziu. Nu, fix cand adorm/doarme puradelul se gaseste sa sune insistent telefonul. Nu pot sa nu-l bag in seama, ca zbarnie pana raspund. Si cand raspund aud o voce “high” care-ncepe sa turuie “Buna ziua, doamna …. Numele meu este … si reprezint firma….. Doamna …, v-am sunat ca sa va fac o oferta de nerefuzat. Ati aflat ca actiunile companiei …..  din India au crescut cu 0,5%? Doamna, acum aveti sansa extraordinara de a va imbogati! Puteti scapa de problemele financiare pe viata, doamna”. Nu, zau? Iete-te, d-aia stau eu ca tuta si imi numar banii, ca nu ma sunasi tu mai devreme sa-mi spui ca au scazut actiunile unei firme din Azerbaidjan. Asta da revelatie!

Who are these people? Nu ma intreb de unde au numarul meu de telefon, ca as da in teoria conspiratiei si as spune ca stiu oameni prin servicii. Dar cine sunt ei? Nu stiu de ce, dar imi imaginez de fapt niste tristi in tricouri labartate si nerasi, care pun un mp3 cu galagie multa si urlete entuziaste in boxe si incep sa sune la intamplare. Ma rog, nu la intamplare, ca-mi stiu numele. Totusi, cine naiba sunt ei si ce vor de la viata mea? In primul rand, nu am bani de aruncat. In al doilea rand, daca as avea, i-as da pe hainute, pantofiori, gadgeturi si obiective foto, nu pe actiuni la o companie producatoare de cuie din Patagonia. In al treilea rand, nu stiu exact nici cine sunt cei care cumpara serviciile lor, dar imi pot imagina ca miliardarii nu stau in fund si-si adorm copiii asteptand sa-i sune un nene cu voce de teleshopping ca sa se hotarasca sa cumpere actiuni. La unul d-asta brokerul probabil face parte din personalul casnic, impreuna cu gradinarul si bona filipineza.

In al patrulea rand, ce ar trebui sa fac sa ma ierte cu ocaziile lor extraordinare? Ca le-am spus la fiecare, pe rand, dar se pare ca sunt mai multi decat furnicile din bucataria mea si nu-i pot “dovedi” niciodata pe toti. Am incercat sa fiu si politicoasa, si ironica, si isterica, nothing worked. Au continuat cu vocile lor de cyborgi virusati sa imi explice de ce nu le pot refuza eu oferta. Caut hacker dornic de aventura sa-mi stearga numarul de telefon din baza lor de date!

Voi ii stiti? Sau ati ratat ocazia de a scapa de grijile financiare pe viata?😀 Mai mult, voi cumparati “servicii financiare”? Ce-s serviciile financiare, apropo?😀

foto