Tags

, ,

Acum aproape doua luni, dupa un ultim festin cu cartofi prajiti si mujdei, V-am anuntat ca ma apuc si eu, ca tot omu’, de Dukan. Destul de sceptica, pentru ca, dupa un prim esec rasunator, ramasesem cu o parere destul de proasta despre dieta asta. A venit vremea pentru un bilant partial.

In primul rand, doua luni fara 5 zile inseamna 8 kg in minus, muuulti centimetri tot in minus, doua randuri de haine “depasite” si 60 si ceva de zile fara sa “calc stramb”. Se poate, totul e sa vrei.

Apoi, ca “efect secundar”, am dobandit abilitati nebanuite. Gatitul, gen. N-am gatit in toata vietisoara mea cat in ultimele 2 luni. Au mai fost si rateuri epocale, dar si chestii despre care nu banuiam ca vor iesi vreodata din cele doua maini stangi din dotare (si-o sa va arat la sfarsit o poza cu astfel de “exponat”). Gatitul ca gatitul, dar in “patiseria Dukan” am devenit chiar priceputa, avand in vedere ca prestez minim un desert pe zi.

Acum cateva saptamani mi-am convertit si hazbandul, asa ca viata mi-a devenit mai simpla, acum fac doar doua randuri de mancare zilnic in loc de trei. Avantajul de a fi o dieta la moda, despre care se scrie peste tot si pe care o tine toata lumea, e ca exista retete “diet friendly” pentru aproape orice. Numai de cozonac nu am gasit, dar am ceva promisiuni sa existe una pana la Pasti. Care Pasti, probabil, va fi tot Dukan pentru mine, deci va voi da un al doilea update si dupa el.

Ar trebui acum sa urmeze multe paragrafe de thank you, fiindca am ajuns la performantele astea numai si numai cu ajutorul unor oameni frumosi. Incerc sa le restrang cat pot si sa nominalizez pe scurt oamenii care m-au ajutat. In primul rand, Gabitza, pentru ca a fost modelul de urmat prin reusita ei spectaculoasa. Si pentru sfaturi, tip-uri si retete adaptate pentru oameni ocupati (ea) sau lenesi (eu). Si pentru ca mi-e draga, cu sau fara Dukan. Apoi, multumesc fetelor care au adaptat retete pentru dieta, in special Ioana si Adina, ca mi-au facut viata mai usoara.

Le multumesc fetelor din grup (in care am nimerit intamplator, fara sa cunosc pe nimeni, dar m-am simtit minunat din prima zi) pentru ca sunt simpatice, dragute si sunt alaturi de mine la bine si la greu, in ale dietei sau in altele. Banuiesc ca as fi renuntat de 15 ori pana acum daca nu ar fi fost ele. Love you, girls!

Si-am lasat-o la urma pe cea care m-a ajutat cel mai mult, de fapt. Pentru mine, ea a fost “Ingerul pazitor Dukan”. Lavinia, o fata pe gustul meu atat culinar cat si personal, pe care am indragit-o in doua luni cat pe altii intr-o viata. Probabil ca daca nu ar fi fost ea, cu retetele si sfaturile ei, inca as fi produs “balegi” ca la inceputul regimului, daca nu mi-ar fi dat palme dupa ceafa cand o luam razna as fi facut o gramada de prostii, daca nu as fi ajuns sa o cunosc (la fel de intamplator, dovada ca mai am si karma buna uneori) viata mi-ar fi fost mult mai complicata in perioada asta. Thank you, darling!

Deci, e de bine dupa 2 luni. Daca va bate gandul sa incercati, va recomand cu incredere Dukan. Poate nu e cea mai sanatoasa dieta din lume, dar sigur functioneaza. Si functioneaza fara frustrari majore, daca ai o doza minima de chef si timp sa stai prin bucatarie. Pentru mine au fost doar 8 kg pentru ca 1) sunt spre finalul depozitelor de sunculita, totusi si 2) sunt la a n+1 dieta din viata asta. Altii au rezultate mult mai spectaculoase.  Luati-o in calcul daca vreti sa slabiti, dar puneti mana sa cititi macar o carte de-a lui nenea Dukan inainte. Le gasiti peste tot, in librarii, in magazine virtuale (si chiar pdf-uri pe net daca le cautati unde trebuie, ssshhht!). Nu de alta, dar daca va apucati sa cititi rezumate dupa rezumate pe un site sau altul, aveti cam 80% sanse sa dati peste tampenii scrise de oameni greu incercati intelectual de sarcina respectiva.

Cam asta e cu dieta. Mergem inainte. Urmatorul update, cum spuneam, dupa Pasti.

savarine 002