Tags

, ,

“You begin saving the world by saving one person at a time; all else is grandiose romanticism or politics.” (Charles Bukowski)

V-am povestit despre actiunea umanitara din Abrud. Eram incantata de idee dinainte de a se intampla, dar nu aveam decat o reprezentare vaga a intregii povesti. Acum, dupa 3 zile in care am participat ca “fotoreporter” la ce s-a intamplat, pot sa spun ca nici nu-mi trecea prin cap ce munca e, de fapt…

Cum sa va spun? Oamenii acestia au muncit pe rupte 2 zile si jumatate. Dar munca serioasa, de dimineata pana tarziu in noapte. Au taiat 9 porci (aproape o tona de carne!), i-au transat, au pregatit carnati, jumeri, unsoare si caltabosi, au facut pachete cu toate acestea si altele cu dulciuri si fructe si le-au impartit la 125 de persoane. Nu stiu daca va imaginati cat e de munca. Mult, iar cel putin jumatate din activitate s-a desfasurat afara, intr-un ger de crapau pietrele si mie imi inghetau degetele pe declansatorul aparatului.

Au fost peste 30 de oameni care au muncit cot la cot. De la copii la profesori, de la persoane care au beneficiat ele insele de ajutor in anumite momente, la consilieri locali. Doua zile si jumatate nu a mai existat nicio diferenta, toti au format o echipa care a functionat perfect.

Ceea ce mi-e foarte greu sa descriu este bucuria cu care s-a implicat fiecare om care a trecut pe acolo. O treaba de genul asta, in care te implici numai pentru ca vrei si o faci total dezinteresat, stiind ca la urma 125 de familii vor avea o mica bucurie, iti aduce o satisfactie si o seninatate pe care greu le poti intelege pana cand le traiesti efectiv.

Actiunea de la Abrud nu a schimbat ordinea Universului. A facut numai putina lumina in sarbatorile unor oameni nevoiasi. Dar e genul de actiune cu care poti incepe sa salvezi lumea.

Eu le multumesc abrudenilor pentru ca mi-au redat increderea in umanitate intr-un moment in care eram pe cale sa mi-o pierd. Ii multumesc lui Claudiu Burde, organizatorul si “creierul” actiunii, pentru ca m-a invitat sa particip, desi rolul meu a fost unul secundar. Si pe voi va sfatuiesc sa incercati macar o data sa participati la o treaba de genul asta daca nu ati facut-o deja. Va va schimba cu totul felul in care va priviti semenii.

Sarbatori fericite tuturor! Si nu uitati sa credeti in Mos Craciun. El exista in fiecare dintre noi!

(PS: Daca vreti sa vedeti pozele de la intreaga actiune, le gasiti aici)

actiune_abrud_2013-16 actiune_abrud_2013-34 actiune_abrud_2013-71 actiune_abrud_2013-120 actiune_abrud_2013-162 actiune_abrud_2013-171