Tags

Acest articol e o fictiune si nu are nicio legatura cu personaje reale, daaaa?😀

Povestea Cami despre ultimul trend in materie de masculi, acela de a se face chefi. Adica sa gateasca, dom’le, chestii sofisticate, gen piept de rata glace cu terina de iaurt cu ghimbir si parfait de fructe de padure cu cupola de caramel la desert. Asta m-a dus cu gandul la ideea de “barbatul ideal”. Pentru mine.

Evident ca exista atatea definitii cate femei exista pe lume. Nu zic ca-i vreuna gresita, pentru ca nu e. Important e ca fiecare sa si-l gaseasca pe cel care se apropie cat mai mult de idealul asta. Asa ca nu e cazul sa va simtiti nu-stiu-cum daca vi se pare ca-i nimeresc pe ai vostri pe alocuri.😀 Inseamna doar ca nu intra in idealul meu, nu ca nu-s baieti faini, ca probabil majoritatea sunt si va doresc multa fericire alaturi de ei!

Acestea fiind spuse… eu sunt mai de la tara, vorba unei prietene. Mai dintr-o bucata, asa. Pentru mine ideea de barbat a ramas la stadiul ala arhetipal de personaj care vaneaza mamutul cu mainile goale si-l aduce la nevasta si la copii. Dragalasenia si “softness”-ul mi se par sexy la un barbat numai daca vin in doze… homeopate. Adica genul ala de barbat care se opreste de la a fi dur in momentele-cheie, care are momente rare in care iti da senzatia ca e complet “disarmed”, dar nu tot timpul, nene! Nu mommy’s boy, nu hipsteras “in touch with his feminine side” mai mult decat mine… Fara manichiura la salon, fara picioare epilate, fara cupola de caramel. A man should be a man! Sa gateasca o saramura de crap, o ciorba de burta (chiar daca nu-mi place, e… masculina), o carne fripta la gratar (da, are voie sa o marineze😀 ). Daca vrea sa imi ofere un parfait de fois gras, sa gaseasca o carciuma unde se prepara demential si sa ma invite. Hai, cu titlu de exceptie, daca in 80% din timp face ceva absolut spectaculos, gen luptator in fortele de elita sau ofiter de geniu (adica nu genial, da? D-ala care dezamorseaza bombe cu manutele lui si un patent, ca Bruce Willis), pot accepta sa il vad cum inmoaie pe jumatate frunzulita de menta in ciocolata topita, ca sa imi decoreze briosa, cand vine acasa in permisie. Dar, in rest, daca nu e angajat pe la vreun restaurant de lux si nu o face la serviciu… nup. Nu-i de mine!

Daca am lamurit-o cu mancarea… sa trecem la “ferchezuiala”. Un barbat trebuie sa arate impecabil intr-un costum Armani, cand e cazul. Nunti, botezuri, sedintele consiliului de administratie, stuff. In restul timpului, o pereche de jeansi si o camasa casual sau un pulover ar trebui sa ajunga. Fara hainute mulate, fara camasi brodate, fara esarfe de matase. Pe bune. This is girl stuff. Lasati-mi mie jeansii skinny, ca-mi stau mai bine. Voi chiar nu trebuie sa aratati ca e ceva acolo la modul propriu, mai bine vanati un mamut ca sa o demonstrati. Fara lac de unghii, pentru Dumnezeu! Si, mai ales, lasati parul ala la locul lui. Nu cel de pe cap, restul. Daca nu e sportiv de performanta in vreun sport in care e musai, barbatul nu are de ce umbla la parul de pe picioare/maini/burta. Cand vad un barbat epilat eu nu ma gandesc decat la sotul lui Charlotte din Sex& The City, am uitat cum il chema, cand s-a epilat pe spate din dragoste si s-a umplut de bube. Si ma apuca un rasssss, de nu va pot spune! Inca una: daca va puneti masca hidratanta de fata, incuiati usa de la baie. This is NOT sexy! E treaba voastra, dar nici eu nu va arat cum ma epilez inghinal cu ceara.

Buuun, sa trecem la partea cea mai grea: aia cu sufletul. Mai bine zis cu comportamentul. Sensibilitatea e minunata, cum spuneam, in doze miiiiici. Mi se pare induiosator un barbat care plange o data la 2 ani pentru ca a avut prietenul lui un accident, pentru ca a pierdut promovarea sau chiar pentru ca l-a parasit iubirea vietii. Mi se pare penibil unul care plange saptamanal pentru ca il doare rautatea lumii si gaura din stratul de ozon. Cum am mai spus o data vorbind despre un personaj monden, nu spun cine ca se supara Cami😛, mi se pare total lame un barbat care foloseste la maturitate expresia “ma doare” si nu se refera la ceva din gama fractura – masea – hernie de disc. Pe bune. Big boys don’t cry. Sau o fac numai cu totul si cu totul exceptional. Baieti, nu va irositi lacrimile alea atat de misto pe rahaturi, cu cat le folositi mai rar, cu atat vor fi mai apreciate. Cum sa zic? Dintre doua rele, il prefer pe cel mic. Intre un sensibil si plangacios si unul care ragaie de la bere si vorbeste cu four letter words, il aleg pe al doilea, daca ceva mai bun nu gasesc…

Apoi… Da, e dragut un barbat care stie sa faca un cadou. Dar sa aleaga ceva misto sau classy. Ceva ce-ti doresti mult sau un flacon de “Chanel 5”, la naiba. Nu ursuleti de plus care te pupa si spun “ailaviu” cu accent chinezesc. Nu lumanarele “zen” cu parfum de bergamota. Asta e treaba femeilor sa cumpere (si a barbatilor sa se sperie ca naiba de ele😀 ). E tare fain cand primesti din cand in cand un mail sau un mesaj frumos de la iubitul tau. Dar nu cate 3 post-it-uri si doua mesaje pe wall-ul de FB cu “te iubiii muuult!”, zilnic. Si da, au si ei dreptul, saracii, sa se supere sau sa se simta jigniti sau mai stiu eu ce, dar sa gestioneze situatia ca barbatii, nu ca fetele la PMS.  Adica sa spuna, dom’le, sau sa se duca la sala de box daca n-au chef sa spuna, nu sa faca un bot luuuung si daca ii intrebi “ce ai?” sa raspunda botosi “nimic”. Sau sa se supere ca li se pare lor ca ai vrut sa zici nu stiu ce, asa ca sa se puna cu perna in brate in pat cu fata la perete si sa nu mai vorbeasca o saptamana. Femeile fac de-astea, nu barbatii.

Mi se pare ca orice barbat adevarat are “dreptul” (nu e cuvantul potrivit, dar altul nu gasesc acum) sa se indragosteasca ingrozitor de o femeie si sa devina un bleg si un romantic in fata ei, sa faca cele mai nebunesti gesturi si declaratii, sa doarma pe presul ei la propriu, sa ii trimita galeti de flori si sa isi vanda casa ca sa inchirieze un avion privat cu care sa o duca la cina miercuri seara in Paris (exagerez, da, dar intelegeti voi…). Nici nu mi se pare ceva ce poti face numai la 18 ani, si la 50 e la fel de fain daca nu ti s-a intamplat pana atunci. Sau si daca ti s-a mai intamplat la 18, dar ai mai gasit o alta de care sa te indragostesti pana peste urechi. Dar daca faci d-astea la fiecare femeie draguta intalnita in cale, e ceva in neregula.

Cum sa rezum eu toate astea? Cred ca un barbat trebuie sa intre in contact cu latura lui feminina cat mai rar. E cam ca la rochii. Pe langa una care are in acelasi timp si dantela, si satin, si cristale si o curea metalica, parca “the little black dress” cu un accesoriu spectaculos e mult mai classy… Less is more!

PS: E valabil si pentru femei. Mi se ridica parul in cap cand vad “doamne” de 30+ cu tatuaje tribale pe brate, rase in cap, care injura birjareste si folosesc expresii gen “iti sparg fata!”. Daca vreti, detaliez si asta intr-un articol viitor😀

Care este “barbatul ideal” pentru voi? Va plac cei “softy” sau vanatorii de mamuti?

foto